Thursday, September 22, 2011

Seminggu Selepas Tragedi Charlie.. Hehe

The Chronology Of Charlie....
15/9/2011 - Hari pertama
Disengat Charlie/Kumbang Rove/Semut Kayap/Semut Semai.
16/9/2011 - Hari ke-2
Keadaan sekitar siku merah2 seperti ada radang. Gatal + sakit + pedih. Rawatan menggunakan minyak gamat, mopiko,minyak kapak dll. Tiada menunjukan perubahan.
17/9/2011 - hari ke-3
Dari kemerah-merahan, mula timbul plak gelembung2 putih. Still gatal + sakit terutama kalu disentuh.
18/9/2011 - hari ke-4
Gelembung putih semakin membesar. Still gatal +pedih + sakit terutama kalu disentuh.
19/9/2011 - hari ke-5
Gelembung putih mula pecah sedikit demi sedikit. Pergi kuliah pakai baju lengan panjang (cover kesan gigitan charlie,haha ). Sudah mula ada keruping2 akibat gelembung yg pecah. Tetap sakit.
Dan atas nasihat teman2, aku pun mengambil keputusan untuk ke PKU utk mendapatkn rawatan lanjut. Tp segalanya hambar a.k.a "macam sial!!" Mana xnye, aku mendapat layanan yg paling teruk n tidak bermoral la sepanjang aku pernah mendapatkan perkhidmatan rawatan kesihatan kt PKU 2. Terasa mcm kuli batak kelas bawahan dh. Al-kesahnye begini: Bila masuk bilik rawatan no.# tu, doktor pon tnye la sakit ape. Then aku pon kata terkena gigit ngan Charlie, kemudian dengan nada terkejut dan ekspresi muka tidak puas hati, beliau berkata:
"Hah?? Charlie?? Ape benda tu dik, ko jng main2 ngan aku. Ada ke binatang nama mcm tu. Dah aku bagi ko krim jer. Boleh Keluar!!!" - Dr. F
Huh,, WTF?? Dh la dia xtngok pon siku aku yg kena gigit 2, dia siap halau aku kuar. "Sentap hati mak nak".. Atleast tnye la bila kena, mcm mana rupa binatang 2, gatal ke, sakit ke, ape ke, ni haram, mcm nk xnk je layan aku. Aku masuk bilik dia dalam 30saat jer, pastu aku pon kuar n terus ke bhgn farmasi. Ni jela ubat krim yg dia bg 2.

Bila aku cerita kt kawan2 ak tentang kejadian ni, ramai yg bagi respon. Antaranye kata maybe doktor 2 ingat Charlie nie nama org n dia bg love bite kt siku aku.. Haha. Xkn la org nk gigit aku kot. Pastu ada yg kata mybe doktor 2 mls nk layan dah sb kes kecik2 jer. Maklumla aku g pon dh lewat petang. Pas aku abis kelas kol 4ptng ari 2. So mybe dia dh penat kot. Tp, pada aku xkesah la penat ke ape ke, atleast show some respect la.. Jng la perangai mcm ci#$%...
20/9/2011 - hari ke-6
Semua gelembung putih dah mengelupas sepenuhnye. Kini cuma tinggal keruping2 yg sngat best utk dikopek. Haahaa.. Tngan ni mmg gatal la nk sentuh keruping 2..
21/9/2011 - hari ke-7
Kesan keruping dh kering.
p/s: lupa nk snap gambar. :P
22/9/2011 - hari ini
Kesan boleh dikatakan pulih sepenuhnye. Alhamdulillah... Tiada lg gatal2. Yg tinggal hanyalah parut KEKAL!!! Now fokus tuk hilangkn parut nie..

Fuhhh, parut... Dari jauh, 2 batu dh boleh nampak. :P
Any idea, suggestion or petua hilangkan parut??? Hehe...

0 komen: