Tuesday, December 9, 2008

Mari Berpantun

1. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur,terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori.
2. Bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lain.
3. Sudahlah jatuh ditimpa pula tangga lepas tu tercium pulak tahi ayam.
4. Alang-alang mandi biar guna sabun & syampu.
5. Harimau mati meninggalkan belang, isteri mati meninggalkan gelang, suami mati meninggalkan hutang. (amik plan Takaful, mati sok isteri boleh bayarkan hutang guna duit pampasan tu.)
6. Sebab mulut santan binasa sebab mulut juga... nasi pun habis.
7. Biar putih tulang jangan kuning gigi (gosok, jangan tak gosok tau)
8. Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang kecuali kalau ada beruk atas pokok tu
9. Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tak berbunyi.
10. Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)
11. Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai kepangkal ketiak.
12. Biar korek hidung jangan korek tabung (jangan amalkan bulan Ramadahan camni).
13. Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.
14. Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.
15. Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......
16. Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.
17. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat kena saman.
18. Hujan emas dinegeri orang, hujan batu di negeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan.
19. Biar lambat asalkan perlahan.
20. Kalau tiada rotan, pelempang ajelah....
21. Carik-carik bulu ayam lama-lama jadi bulu tangkis badminton, pasti ayam kebogelan.
22. Air dicincang takkan putus tapi kalau daging dicincang tandanya ada kenduri.

Wednesday, December 3, 2008

Chibi Maruko Chan Theme Song

video

Nadia - Salam Untuk Kekasih

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu
Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu
Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri
Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu
Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu
Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri
Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri
Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Wednesday, November 12, 2008

Banjir @ Blok D...

Malam 2 (11/11/08) hujan xbrenti2 n lebat gak r, sampai naik air sedalam 5 meter (acah jerr). Namun, tiada sebarang kerosakan n kecederaan dilaporkan cuma motor2 je byk tenggelam..
Motor2 yang tenggelam...

Motor aku pun tenggelam...

Aku pun hampir tenggelam...

Operasi menyelamatkan motor...

Mee Sanggul (10/11/2008)...



Bahan-bahan ( 1 plastic mee - untuk 4 orang cukup )
1. Lada kering - ikut citarasa sendiri, suka pedas boleh lah di lebihkan.
2. Bawang besar dan bawang putih - di kisar bersama lada kering.
3. Sayur sawi, daging, udang dan fishcake @ apa2 haiwan yang dirasakan patut.
4. Sedikit kicap - pakai kicap masin je.
5. garam dan serbuk perasa.
6. 1 packet mee Cintan versi 'sanggul'.
Cara-cara
-> Mee sanggul ni di rebus dulu with boiling water - agak agak dah kembang, jangan terlalu kembang, tos kan dan di curahkan dengan air sejuk, ini untuk menghilangkan kanji pada mee tadi.
-> Cara-cara nye sama seperti kite menggoreng mee yg lain.
-> Lada kisar di tumis sehingga sedikit garing.
-> Dah garing, masukkan sedikit kicap, kacau rata.
-> Masukkan daging, bila daging dah empuk, masukkan udang, fishcake dan akhir sekali masukkan sayur - eloknya masukkan perasa dan garam setelah masukkan daging, biar suma sebati.
-> Bila semua dah sebati, boleh lah kite masukkkan mee sanggul yg telah di rebus tadi, golek-golekkan biar sebati, dan di angkat.
-> Untuk peringatan - bila menumis bahan-bahan tadi jangan terlalu banyak air, nanti mee nye jadi lembik, biar kekeringan sedikit so it will turn out to be very nice and just ok.
-> Lebih sedap jika dikongsi bersama rakan-rakan anda. Walaupun sikit, tapi semua dapat merasa. Betul x??

Saturday, November 1, 2008

Makan Malam @ Kedai Nyamuk...

Makan malam (30/10/08) bersama cik Amni sebagai tanda penghargaan atas bantuan cik Amni menyelesaikan program 'JAVA' utk kitaorg. Malam 2 kitaorg yang belanja cik Amni.

Hahahaha... cik Amni makan besar....

Aummmm...

Saturday, October 18, 2008

Kalau Dahi Tak Cecah Sejadah...

Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan!
Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan!
Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan!
Tutuplah rambutmu sebelum rambutmu ditutupkan!
Dengan kain kafan yang serba putih!
Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih....
Walaupun orang yang hadir itu merintih....

Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai....
Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah
Dengan empat kali takbir dan satu salam
Berserta Fatihah, Selawat dan doa....
Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah

Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus....
Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?
Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud....
Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah luput?

Sungguh tertipulah dirimu jika beranggapan demikian....
Justeru ku menyeru sekelian Muslimin dan Muslimat....
Usunglah dirimu ke tikar Solat....
Sebelum kamu diusung ke liang lahad....
Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!

Iringilah dirimu ke masjid....
Sebelum kamu diiringi ke Pusara!
Tangisilah dosa-dosamu di dunia....
Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!

Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan!
Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.. ..
Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan!
Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!
Kerana ianya berguna untuk yang tinggal....
Bukan yang pergi!

Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!
Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!

Ingatlah di mana saja kamu berada....
Kamu tetap memijak bumi Tuhan!
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!
Serta menikmati rezeki Tuhan!

Justeru bila Dia menyeru,....
Sambutlah seruan-Nya Sebelum Dia.....
memanggilmu buat kali yang terakhirnya!
Ingatlah kamu dahulu hanya....
setitis air yang tidak bererti!

Lalu menjadi segumpal darah!
Lalu menjadi seketul daging!
Lalu daging itu membaluti tulang!
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti.....

Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu....
Yang kalau jatuh ke tanah Ayam tak patuk itik tak sudu!
Tapi Allah mengangkatmu ke suatu mercu.....
Yang lebih agung dari malaikat!

Lahirmu bukan untuk dunia....
Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat!

Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'....
Dengan penuh rela dan bersedia!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'....
Jalan kemenangan akhirat dan dunia!
Ingatlah yang kekal ialah amal....
Menjadi bekal sepanjang jalan!
Menjadi teman di perjalanan.. ..
Guna kembali ke pangkuan Tuhan!

Pada hari itu tiada berguna....
Harta, tahta dan putera....
Isteri, kad kredit dan kereta....
Kondominium, saham dan niaga....
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia!!!

-> Artikel/sajak ini dipetik dari siaran Radio IKIM.fm

Friday, October 17, 2008

"Ewah-Ewah Raya" @ Rumah Pensyarah...

Rumah En.Mat Atar (08-10-08)...

Rumah En.Sufian (11-10-08)...



Jalan2 cari penat...

Monday, September 22, 2008

Bonus Hari Raya...


Untuk semua orang, sila muat turun duit ini sbg bonus hari raya anda.
T.Q

Saturday, September 20, 2008

Presentation Kelas H.C.I Yang Gempak...

Dalam Kelas...
"Abah Ko Design" punyer team...
Baru sampai ke?...
Tengah present...
Posing "maut"...

"Adun Guntong" sedang membahaskan isu royalti perkahwinan...

Tanda-tanda awal sebelum Manusia Mati

Firman Allah SWT; Bermaksud; "Bagaimana kamu kufur (ingkar) dengan Allah dan adalah kamu Itu mati maka kamu dihidupkan, kemudian kamu dimatikan kemudian kamu Dihidupkan kemudian kepada-Nya kamu dikembalikan" (Surah Al-Baqarah : Ayat 28)
Adapun tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan ujud. Cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini.
Rasulullah SAW diriwayatkan masih mampu memperlihat dan menceritakan Kepada keluarga dan sahabat secara lansung akan kesukaran menghadapi Sakaratulmaut dari awal hinggalah akhirnya hayat Baginda. Imam Ghazali rahimahullah diriwayatkan memperolehi tanda-tanda ini sehinggakan beliau mampu menyediakan dirinya untuk menghadapi sakaratulmaut secara sendirian. Beliau menyediakan dirinya dengan segala persiapan termasuk mandinya, wuduknya serta kafannya sekali cuma ketika sampai bahagian tubuh dan kepala sahaja beliau telah memanggil abangnya iaitu Imam Ahmad Ibnu Hambal untuk menyambung tugas tersebut. Beliau wafat ketika Imam Ahmad bersedia untuk mengkafankan bahagian mukanya.
Adapun riwayat -riwayat ini memperlihatkan kepada kita sesungguhnya Allah SWT tidak pernah berlaku zalim kepada hambanya. Tanda-tanda yang diberikan adalah untuk menjadikan kita umat Islam supaya dapat bertaubat dan bersedia dalam perjalanan menghadap Allah SWT. Walaubagaimanapun semua tanda-tanda ini akan berlaku kepada orang-orang Islam sahaja manakala orang-orang kafir iaitu orang yang menyekutukan Allah nyawa mereka ini akan terus di rentap tanpa sebarang peringatan sesuai dengan kekufuran mereka kepada Allah SWT.
Adapun tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa keadaan :
Tanda 100 hari sebelum hari mati.
Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.
Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih di mana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.
Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang Terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.
Tanda 40 hari sebelum hari mati
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita Akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.
Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.
Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.
Tanda 7 hari
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.
Tanda 3 hari
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu Di antara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka Berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan Sukar ditegakkan.
Tanda 1 hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya. Tanda Akhir Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.
PENUTUP
Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semoga Kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita. Walaubagaimanapun sesuai dengan sifat Allah SWT yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah lagi maha mengasihani maka diriwatkan bahawa tarikh Mati seseorang manusia itu masih boleh diubah dengan amalan doa iaitu samada doa dari kita sendiri ataupun doa dari orang lain.
Namun ianya adalah ketentuan Allah SWT semata-mata. Oleh itu marilah Kita bersama-sama berusaha dan berdoa semoga kita diberi hidayah dan Petunjuk oleh Allah SWT serta kelapangan masa dan kesihatan tubuh badan dan juga fikiran dalam usaha kita untuk mencari keredhaan Allah SWT samada di dunia mahupun akhirat.
Apa yang baik dan benar itu datangnya dari Allah SWT dan apa yang salah Dan silap itu adalah dari kelemahan manusia itu sendiri.

Friday, September 19, 2008

Perginya Seorang Sahabat...

Salam kepada semua pengunjung blog ini....
Pada tanggal 18 September 2008 (bersamaan 18 Ramadhan) yang lalu, saya telah dikejutkan dengan berita pemergian seorang sahabat yang cukup saya dan kawan2 lain kenali dan senangi. Beliau telah kembali ke rahmatullah akibat masalah jantung.. Sungguh sukar bagi saya mempercayai semua ini kerana sehari sebelum beliau pergi, kami sempat berbual seperti biasa dan tidak menyangka pula itu adalah perbualan terakhir kami. Sesungguhnya, ajal dan maut itu di tangan tuhan.
Kepada keluarga arwah dan para sahabat, diharap dapat tabah dan redha akan pemergian beliau..
Kepada para pengunjung blog ini, diharap dapat menyedekahkan Al-Fatihah buat arwah Mohd Latifi Atif dan semoga rohya dicucuri rahmat dan di tempatkan bersama orang2 yang beriman...
AMIN...

Sekitar Majilis Bebuka Puasa DTMM

Pada tanggal 16/09/2008 yg lalu, pelajar2 Multimedia UDM telah mengadakan majlis berbuka puasa bersama2 yang turut dihadiri beberapa pensyarah.
Menu : Nasi Beriani!!!!!!
Barisan pensyarah yang hadir...

Mangsa keadaan..

Saturday, August 30, 2008

Salam Kemerdekaan



Dikesempatan ini aku nk mengucapkan selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 51 bagi negara Malaysia kita yang tercinta ini. Moga negara kita terus maju dan aman terutamanya dalam kestabilan politik negara ini....

Friday, August 29, 2008

Yahooooo... Tiket raya dh beli!!!!!

Ari nie (29/8/08), tiket bas Mara Liner nk balik Johor dh bukak kaunter.. Kelam-kabut aku ngan zul g beli pagi tadi. Fuhhhhhhh, nasib baik dapat. Aku beli 24hb malam. Yg ari lain sume dh abis. Ari 2 bukak, ari 2 jugak abis. Mcm goreng pisang panas... Mula2 2 aku terkejut jugak sebab tiket mahal gler, naik 30%. Tp nk wat gane, nk balik beraya punya pasal. Apa pun, aku org yang paling bahagia ari nie. SEBAB AKU DH ADA TIKET BALIK RAYA!!!!!!!
YAHOOOOOOOOOOOOOOO..........
JoHoR, aKu TuNgGu KaU..................

Wednesday, August 20, 2008

Mengenali Kategori Diri Anda

Adakah anda sudah mengenali diri anda secara mendalam?
Kategori2 orang, adakah anda :-

1. Tidak jujur :- orang yang kentut dan salahkan orang lain.
2. Bengong :- orang yang tahan kentut berjam2.
3. Yakin diri :- orang yang kentut dengan lantangnya.
4. Sadis :- orang yang kentut dalan selimut dan kibaskan baunya.
5. Strategik :- orang yang sembunyikan bunyi kentut dengan ketawa kuat2.
6. Misteri :- orang yang kentut tapi tak dapat dikesan.
7. Gugup :- orang yang tiba2 terkentut apabila disergah.
8. Periang :- orang yang kentut pelan2 pastu senyum sorang2....

Macan ada yang tersenyum jerrr.......
Nilaikan diri anda....

Wednesday, August 13, 2008

kegampangan pak guard UDM yang bastard!!!

semalam (12.8.08), tepat jam 12.30 t\hari aku di saman oleh pak guard UDM yang celaka gara2 xde stiker baru kt motor aku yang hebat 2.... 2 kali pulak tu kena tahan.. stiker lama xkan xleh guna lg. tiap2 sem nk tkar stiker, matila aku. dh la kena bayar.. ape kejadahnya semua ini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UDM ni tau nk telan duit pelajar2 jer...
SHIT 2 YOU!!!!!!!

Friday, August 8, 2008

"Mengenali Alam Jin"

1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal puluh ribu tahun lamanya. Apabila Allah swt memerintahkannya supaya tuduk menghormati Nabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt melaknat dan perintah turun ke bumi.
2) Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan. Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam (Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).
3) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang Melayu dilarang mengunakan kemeyan kerana Jin paling suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu ini degil, suka sangat dengan asap kemeyan. Satu lagi, orang-orang yang suka hisap rokok, adik-beradik jinlah tuu. Makanannya juga tulang. Itu sebab kita tidak boleh membuang kuku sebarangan, kerana jin akan memakannya.
4) Tempat tinggal Jin seperti di awan, sungai, hutan, lombong, laut, tempat-tempat tinggi (sebab tu ramai orang terjun bangunan tinggi [bunuh diri] akibat rasukan jin lah), tandas dan kubur.
5) Kalau ingin buang air diperjalanan (contohnya jalanraya), perlu baca "Sala Mun, 'Ala Sulaiman". Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi Sulaiman. Orang-orang Melayu suka sangat membaca ucapan, "Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu" Masa bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila pula, kita jadi cucu cicit jin!!!!
6) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab jika ada dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik nasib, pembohong.. Sirahnya apabila Nabi Sulaiman, memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu. Semasa itu Nabi Sulaiman duduk dikerusinya dengan tongkat kayu. Dan jin tekun membuat kerja di hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman pun jatuh, maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi Sulaiman telah mangkat.
7) Manusia juga dilarang membuang air di lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Dilarang juga buang air di lubang-lubang (tanah).
8) Apabila ada ular masuk ke dalam rumah, Nabi pesan jangan bunuh terus. Mungkin jin yang masuk, dan menyerupai ular. Itu sebab Nabi pesan supaya mengarahkan ular itu keluar jika ia jin, sebanyak 3 kali. Selepas tiga kali tak keluar juga baru boleh bunuhnya. Sebab jin akan keluar, jika kita melarangnya.
9) Manusia mempunyai qarin (jin) dan suka ikut manusia ke mana juga kita pergi.
10) Jika tidur di Masjid, jangan tidur di pintu masjid dan tempat imam. Sebab jin selalu datang untuk sembahyang. Dan jin suka ikut pintu masuk masjid (tahu ikut peraturan).
11) Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal di situ (asrama baru UDM tu tak tau la). Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3 hari. Tidak perlu tepung tawar bagai.... orang melayu suka sangat menepung tawar !!! Ingat tu budak-budak UDM!!!

Kamikaze - Tawa Dalam Tangisan

Terhenti langkah seketika
Pandangan tersasar
Jiwaku bergelora
Sendiri ku dirundung sepi
Mengenang kembali
Saat yang telah pergi
Apa erti teman
Kini jadi lawan
Racun kau lemparkan
Diriku terseksa
Biarlah ku menanggung keperitan
Sesalan... diriku mula terasa
Kenangan ... jadikan pengajaran
Tak mudah... untuk aku melupakan
Demi persahabatan...
Tawa dalam tangisan
Terbongkar segala rahsia
Selama ini ku tak pernah menduga
Apakah cuba kau lakukan
Terbuktilah engkau
Gunting dalam lipatan
*
Apa erti teman
Kini jadi lawan
Racun kau lemparkan
Jiwaku terseksa
Biarlah ku menanggung keperitan
Sesalan... diriku mula terasa
Kenangan ... jadikan pengajaran
Tak mudah... untuk aku melupakan
Demi persahabatan...
Tawa dalam tangisan
( ulang dari * )

nawaitu

blog ni aku buat sbb ada assignment...
paper H.C.I ( human computer interaction ).
hope dpt siapkan dng sempurna laa...
T.Q..