Friday, September 16, 2011

Arghhhhh!!! charlie bite me!!!

Korang tau ape itu Charlie..? Bila aku selongkar maklumat kat internet rupa2nye Charlie ni ada 3 nama yg berbeza iaitu Charlie, Kumbang Rove dan Semut Kayap. Dan ia adalah antara serangga yg bahaya kat dunia ni. Katanye kalu kita tertelan Charlie nie, bisanye 12 kali lebih kuat dari King Cobra. Mak aiiii, cuak syehhh... Tp ape sebenarnya yg Charlie ni buat pada manusia?? Hurmmm. Petikan dalam internet ada mengatakan bahawa charlie ni menyerang manusia apabila ia merasa terancam. Charlie ni akan hinggap pada tubuh manusia dan jika manusia menepuk atau menjentik, ia akan merasakan dirinye terancam dan akan merembeskan toksin yg berbahaya yang akan membuatkan kulit kita seolah2 melecur terbakar. Kesakitan juga adalah amat perit dan pedih. Tuhan je yg tahu. hehe... Apa yang perlu dilakukan apabila Charlie hinggap pada kulit kita, kita seelok2nye tiup sahaja. Itu maklumat yg ak dapat dr internet la, xpasti la kesahihannye..
So selama hayat aku dikandung badan dah setelah lebih 2 dekad hidup kat muka bumi ni, inilah kali pertama aku terkena serangan Charlie. Lokasi di dalam Makmal Multimedia 1, FSKTM pada hari Khamis (15/09/11)yg lalu, tngah sedap2 aku wat keje kt PC, tetibe je dekat2 siku kiri aku terasa miang2 n gatal2 jer lalu aku pon tanpa segan silu terus menepuk kawasan tersebut kerana sangkakan nyamuk or serangga biasa. Pastu ak pon gosok2 la dengan gagahnye. Tanpa aku sedar makin pedih plak rasa. Bila abis lab, balik bilik tngok kulit aku dh jd lain macam jer, makin teruk. Aku pikir masa 2 mungkin kena ulat bulu ke ape, sebab miang/gatal semacam jer. Pastu bila kawan2 n romate aku tngok diaorg kata itu adalah bahana si Charlie. Barulah ak tahu akan kewujudan hidupan ni. Hurmmmm.. Korang tngok la apa yg Charlie ni dah wat kat bhgn siku kiri ak.. Huhu..
Inilah rupa si Charlie/Kumbang Rove/Semut Kayap..

Keadaan dh mcm melecur terkena seterika..

Kesan penderaan oleh Charlie..

Dh x comey dah tngan aku. Haha (--")

2 komen:

cik najihah said...

sakit wooo
prut susah nak ilang pulak

kimie said...

a'ah.. mmg sakit + pedih2..
parut susah nk ilang?? arghhhh.. cacat kekal la ak mcm nie... huhu