Friday, January 29, 2010

Anda Sakit??? : P.K.U ada jawapan...

Sakit datang tak mengenal usia,
Tak mengenal waktu,
Juga tidak mengenal keadaan...
Namun pada hari rabu yg lalu aku telah dia ancam suatu kesakitan di mata kiri ku. Kesakitan yg tak tetanggung dek badan.. (ape aku mengarut ni, ayat belit2)...
Al-kisahnye, aku sakit mata pagi rabu ari tu. Dh la gatal2, pedih plak 2. So, nk jd kan cerita EYE MO (ubat sakit mata 2) dh abis sebotol aku tuang kt mata ni, panadol dh abis sepapan aku telan buat tahan sakit. Tp, tak lega2 gak mata ni. Dh 2 hari tak sihat2 jgk ni, minggu depan dh la ada test 1. Risau plak aku kalu tak sembuh. Jd aku pon mengambil keputusan untuk mendapatkan rawatan kt Pusat Kesihatan Universiti a.k.a P.K.U ptng td. Nsb baik la P.K.U 2 dekat ngan kolej, jalan kaki je la. Dlm kol 3.00 p.m aku g, amik no giliran, daftar, jumpa doktor, g farmasi pastu dlm kul 4.00 p.m lebih balik kolej. Doktor kata ada jangkitan bakteria ape jadah ntah, aku pon x paham sebenarnye...
Ape2 pon aku harap dapat sembuh dalam masa terdekat ni...
No giliran P.K.U...
Ubat-ubat yg dia bagi...

Ubat krim sapu n titis ngn antibiotik yg perlu dihabiskan...

~Sihat dan Ceria Sepanjang Masa~
Terbaik la moto dia. Hehe....

5 komen:

atie_hidayatul said...

sesungghN ksakitan i2 lumrah dlam khidupan.....
kesakitan mngajar kta erti brsyukur...:)
papaer pn....
smOga u cpat smbh n shat sjahtera...
hehehhe....

ubt jgn lpa abskan....
aper y pntg..????
kesaaabaran....!!!

aSmiDar said...

smoga cpt sembuh..
besh dih jd bdk u ni..
caj prubatan percuma kn?
dulu kt udm..
time kita sakit..
xde bkk lg..
time kita shat sejahtera..
baru ler bkk klinik tu..
dah tu kita plak..
dah nk blah..
xsempat nk merasa dirawat kt c2..
tp pe2 hal pun mtk d jaukan sakit..
mtk shat sejahtera sepanjang mase..
InsyaaALLAH...

kimie said...

aha, kt udm dulu nk mintak surat g klinik pn kena marah.. kna g sendiri.. nek moto g klinik batu rakit lalu pantai airport. moga2 kita semua sihat n ceria sepanjang masa. hehe

EkiN said...

ada time kte sakit..ada time kte terlebih sihat...so bersyukurlah apa yang kite dapat..semoga cepat sembuh..

Y'ra Amaya said...

semoga saket mt ko cpt bek...